Reseberättelser

Dag 1. Sverige – Mayrhofen.

Sammanstrålningen av en grupp som skall vandra i Mayrhofen och en som skall till Val Gardena sker successivt på Münchens flygplats. Det tredje och sista flyget kommer från Köpenhamn och […]

Dag 2. Penkens olika stigar.

Vi börjar dagen med att samlas klockan 8.30 och gå till tågstationen för att köpa kartor. På vägen märker vi att en legitimation till liftkortet saknas och går därför tillbaka […]

Dag 3. Grübelspitze och Stoarnkasern.

Avfärd från busstationen klockan 8.40 mot Eggalmbahn. Från liften tar vi oss sakta upp till Grübelspitze (2395 möh). Moln blåser upp längs bergssidorna och täcker ibland oss eller våra vyer. […]

Dag 4. Berliner Hütte.

Två besväras av dåliga magar. Snart visar det sig att de två egentligen är sex. Funderingar cikulerar om orsaken kan vara något från den italienska buffén vi fick till middag […]

Dag 5. Torhelm, Innsbruck och badhuset.

Få har lockats av tidig frukost i dag. Bara fem personer har anlänt klockan 7.30. Två var uppe hela natten och kommer säkerligen inte hit förrän om någon timme. Hans-Jörg, […]

Dag 6. Hintertux, Tuxer Joch Haus och Bichalm.

Vår grupp var fulltalig när vi gick från bussen i Hintertux till liften upp. Vädret är vackert och skyltar säger att det är nollgradigt på glaciären. Vi delar lift med […]

Dag 7. Edelhütte och Ahorn.

Det tar oss bara några minuter att gå till Ahornbahn och vi är med i den första gondolen upp klockan 08.30. Vi har både gott om plats och tid när […]

Dag 8. Jenbach, München och hem.

Vi äter frukost i lugnan ro innan vi samlas för att åka till Jenbach. Bussen vi skall byta till där kommer sent från Val Gardena men har redan klarat av […]